227896
Książka
W koszyku
Początek trzeciej dekady XXI w. stawia przed badającymi historię kobiet w Polsce nowe wyzwania. Biorąc pod uwagę z jednej strony katalog kluczowych tematów o tematyce kobiecej, które czekają na opracowanie, i dostępność obrazujących je źródeł, a z drugiej kierunek ewolucji zachodnich badań z zakresu historii kobiet, dochodzi się do wniosku, że powinno się je bardziej oprzeć na tradycyjnych i cyfrowych mediach adresowanych do kobiet. Kluczowe byłyby w tym przypadku badania prasoznawcze (i szerzej medioznawcze) połączone z wieloaspektową analizą ich zawartości. Postulat wykorzystania na większą skalę tak szerokiego katalogu źródeł, poznanie ich specyfiki i analiza zawartych w nich treści, jak też prześledzenie zmieniających się form narracji ukierunkowanej na tę grupę odbiorców pozwoli znacząco poszerzyć perspektywę poznawczą w badaniach historii i współczesności kobiet oraz umożliwi ocenę ich obecności w sferze publiczno-medialnej w Polsce. Zamieszczone w tym tomie rozważania są ważnym krokiem w realizacji wskazanych kierunków badawczych.
Status dostępności:
Czytelnia Główna (ul. Długa 13)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Remont
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach 107-136. Indeks.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej