229573
Book
In basket
Autonomia szkoły / Inetta Nowosad, Waldemar Segiet. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2025. - 257, [1] strona : ilustracje ; 23 cm.
(Studia z Pedagogiki Szkoły)
Seria książek Studia z pedagogiki szkoły pod patronatem Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk obejmuje tematy związane z teorią i praktyką nauczania, organizacją pracy szkoły, rozwojem uczniów, metodami dydaktycznymi, psychologią szkolną oraz innymi aspektami funkcjonowania placówek edukacyjnych. Przyjęta w tytule tomu kategoria autonomii szkoły zwraca uwagę na warunki realizacji przez szkoły wszelkich koncepcji pedagogicznych, kształtowania przyjętej misji, przebiegu procesów, które mają sprzyjać efektywności edukacji zorientowanej na holistyczny rozwój uczniów i relacji głównych podmiotów szkolnego życia. Stąd rozpoznanie kategorii autonomii szkoły oraz kontekstów, w które jest uwikłana stanowi punkt wyjścia pod zjawiska i procesy ukrywające się za murami szkół. Celem Autorów jest wykazanie znaczenia autonomii szkoły w szkolnej codzienności oraz roli podmiotów edukacyjnych w jej kształtowaniu i rozwoju. Na podstawie istniejących koncepcji teoretycznych i rezultatów badań została podjęta również dyskusja nad praktycznymi możliwościami realizacji koncepcji autonomicznej szkoły, jako niezbędnego warunku wzmocnienia rozwoju szkół.
Notes:
General note
Na stronie tytułowej i okładce: Komitet Nauk Pedagogicznych PAN.
Bibliography, etc. note
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 227-254.
Target audience note
Dla kadry pedagogicznej szkół, osób przygotowujących się do pracy w szkole lub w innych instytucjach edukacyjnych, władz oświatowych różnego szczebla, a także publicystów.
Funding information note
Współfinansowanie: Uniwersytet im. Adama Mickiewicza (Poznań)
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again