Tylczyński Andrzej (1925-2009)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(9)
Forma i typ
Muzyka
(9)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
nieokreślona
(6)
dostępne
(3)
Placówka
Multimedia (ul. 3 Maja 6A)
(9)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(327)
Kijowska Elżbieta (1950- )
(317)
Kinder-Kiss Hanna (1958- )
(290)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(274)
Roberts Nora (1950- )
(259)
Tylczyński Andrzej (1925-2009)
(-)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(250)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(247)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(243)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(223)
Chorąży Wojciech (1973- )
(212)
Kiss Jacek (1950- )
(206)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(204)
Prus Bolesław (1847-1912)
(201)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(198)
Popczyński Marcin (1974- )
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(189)
Fabianowska Małgorzata
(184)
Utta Mirosław (1940- )
(174)
Zarawska Patrycja
(169)
Mazurkiewicz Robert (1954- )
(168)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(167)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(166)
Shakespeare William (1564-1616)
(163)
Rozwadowski Stanisław (1923-1996)
(153)
Furczyk Bożena (1970- )
(152)
Siemianowski Roch (1950- )
(150)
Tuwim Julian (1894-1953)
(146)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(143)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(139)
Popławska Anna
(138)
Gawryluk Barbara (1957- )
(137)
King Stephen (1947- )
(136)
Zarawska Patrycja (1970- )
(136)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(132)
Markiewicz Henryk (1922- )
(131)
Christie Agatha (1890-1976)
(127)
Domańska Joanna (1970- )
(126)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(125)
Dąbrowska Maria (1889-1965)
(124)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(123)
Mróz Remigiusz (1987- )
(122)
Webb Holly
(122)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(120)
Zimnicka Iwona (1963- )
(120)
Głowińska Anita
(119)
Mazan Maciejka
(116)
Steel Danielle. (1947- )
(116)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(115)
Goscinny René (1926-1977)
(112)
Włodarczyk Barbara
(112)
Steel Danielle (1947- )
(111)
Cieślik Donata (1961- )
(108)
Drewnowski Jacek (1974- )
(108)
Rychlicki Zbigniew (1922-1989)
(108)
Szulc Andrzej
(108)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(107)
Clark Brenda
(106)
Zadura Janusz (1968- )
(106)
Żmuda Olga (1991- )
(106)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(105)
Kobyliński Szymon (1927-2002)
(104)
Stelmaszyk Agnieszka (1976- )
(104)
Astley Neville
(103)
Disney Walt (1901-1966)
(103)
Polkowski Andrzej (1939-2019)
(103)
Kraśko Jan (1954- )
(102)
Baker Mark (1959- )
(99)
Chmielewska Joanna (1932-2013)
(99)
Pratchett Terry (1948-2015)
(99)
Derengowska Joanna (1986- )
(98)
Królicki Zbigniew A. (1954- )
(98)
Puchalska Katarzyna
(98)
Lem Stanisław (1921-2006)
(97)
Papuzińska Joanna (1939- )
(97)
Nowik Krzysztof (1956- )
(96)
Miłosz Czesław (1911-2004)
(95)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(94)
Gralak Anna
(93)
Mortka Marcin (1976- )
(93)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(93)
Siewior-Kuś Alina
(93)
Supeł Barbara
(93)
Darnowska Agata
(92)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(92)
Nienacki Zbigniew (1929-1994)
(91)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(90)
Kolberg Oskar (1814-1890)
(90)
Słomczyński Maciej (1920-1998)
(88)
Zawada Jacek (1982- )
(87)
Chmielewski Henryk Jerzy (1923-2021)
(86)
Wilkoń Józef (1930- )
(86)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(86)
Butenko Bohdan (1931-2019)
(85)
Coben Harlan (1962- )
(85)
Fabisińska Liliana (1971- )
(84)
Gosztyła Krzysztof (1956- )
(83)
Grisham John (1955- )
(83)
Nurowska Maria (1944-2022)
(83)
Pawlikowska Beata (1965- )
(83)
Skalska Katarzyna
(83)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
1990 - 1999
(1)
1970 - 1979
(6)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(6)
1945-1989
(6)
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Przynależność kulturowa
Muzyka polska
(8)
Temat
Płyty gramofonowe
(6)
Miłość
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Gatunek
Muzyka rozrywkowa
(8)
Pieśń i piosenka
(5)
Muzyka polska
(1)
Muzyka rozrywkowa polska
(1)
Piosenka polska
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(6)
9 wyników Filtruj
Muzyka
Winyl
W koszyku
Z archiwum Veritonu. 1 Ulubieni piosenkarze. - Warszawa : Veriton, [1978]. - 1 płyta audio : zapis analogowy, 33 obr./min., stereofoniczny ; 30 cm.
Zawiera: Zakochałam się w zielonych oczach ; Posłuchaj kochana ; Już nie myśl o mnie więcej ; Każda miłość jest pierwsza ; Jeden uśmiech ; Wiem, wrócisz ; Nie oczekuję dziś nikogo ; Wachlarz ; Żółte kalendarze ; Rysio ; Oszczędź mi tylko tego ; Twist, twist ; Zgubiłem dzień ; Nie mów mi nic.
Ulubieni piosenkarze w okresie powojennym stali się najbardziej popularnymi postaciami środowiska artystycznego. Dyktowali nie tylko nowy styl śpiewania, ale także postawy i ubioru. Wielu zyskało wprost niebywałą popularność. Dzięki nim piosenka zrobiła w bardzo krótkim czasie zawrotną karierę. Nagrania wszystkich ulubionych piosenkarzy wydawano na płytach Veritonu w latach 1958-68.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multimedia (ul. 3 Maja 6A)
Brak informacji o dostępności: sygn. 78 [Dział Zbiorów Specjalnych] (1 egz.)
Muzyka
CD
W koszyku
Ukochany kraj : lata pięćdziesiąte. - Warszawa : Pomaton ; Warner Music Poland, copyright 2017. - 1 płyta (CD) (1 godz. 18 min. 28 s.) : digital ; 13 x 15 cm.
(Złota Kolekcja)
Autor
Bogucki Andrzej (1904-1978) Buczek Olgierd (1931- ) Danek Jan (1923-1997) Fabiński Cezary (?-1998) Fogg Mieczysław (1901-1990) Gniatkowski Janusz (1928-2011) Jakubczak Ludmiła (1939-1961) Koterbska Maria (1924-2021) Kurtycz Zbigniew (1919-2015) Michotek Jerzy (1921-1995) Mirska Marta (1920-1991) Moreno Carmen (1926- ) Połomski Jerzy (1933-2022) Przybylska Sława (1932- ) Rek Hanna (1937-2020) Rolska Rena (1932- ) Skarżanka Hanna (1917-1992) Skrzypczak Tadeusz Sztatler Julian (1914-1964) Wyrobek Bogusław (1937-1997) Zylska Natasza (1933-1995) Abratowski Jerzy (1929-1989) Czekalla Jan (1925-2013) Garai Imre (1905-1969) Gietz Heinz (1924-1989) Gradstein Alfred (1904-1954) Gozdawa Zdzisław (1910-1990) Haley Bill (1925-1981) Jabłoński Henryk (1915-1989) Kaszycki Lucjan Maria (1932- ) Lutosławski Witold (1913-1994) Machan Wiesław (1909-1993) Maklakiewicz Jan (1899-1954) Markiewicz Adam (1920-2010) McHugh Jimmy (1894-1969) Rzewuski Leon (1902-1964) Stępień Wacław (1911-1993) Sart Marek (1926-2010) Sygietyński Tadeusz (1896-1955) Szpilman Władysław (1911-2000) Winkler Gerhard Wyn Henry (1910-1989) Żyliński Romuald (1923-2013) Brok Bronisław (1906-1975) Czekalski Adam Fields Dorothy (1904-1974) Gałczyński Konstanty Ildefons (1905-1953) Gałkowski Jan (1926-1989) Jankowska Anna Jurandot Jerzy (1911-1979) Kern Ludwik Jerzy (1921-2010) Kołaczkowska Helena (1916-2019) Łebkowski Mirosław (1922-2010) Odrowąż Janusz (1914-1984) Pluciński Ryszard (1928- ) Sadowski Roman (1914-1979) Sztaba Zbigniew Tylczyński Andrzej (1925-2009) Urgacz Tadeusz (1926-2011) Winkler Kazimierz (1918-2014) Choiński Bogusław (1925-1976) Żytomirski Eugeniusz (1911-1975)
Przynależność kulturowa
Zawiera: Ukochany kraj / wykykonanie PZPT Mazowsze, muzyka T. Sygietyński, słowa K.I. Gałczyński ; Budujemy nowy dom / wykonanie Chór Cztery Asy, muzyka i słowa Z. Gozdawa i W. Stępień ; Wesoły pociąg / wykonanie Marta Mirska, muzyka M. Sart, słowa K. Winkler ; Wio koniku / wykonanie Julian Sztatler, muzyka I. Garai, słowa J. Jurandot ; Na prawo most, na lewo most / wykonanie Chór Czejanda, muzyka A. Gradstein, słowa H. Kołaczkowska ; Listonosz / wykonanie Siostry Do-Re-Mi, muzyka L. Rzewuski, słowa L.J. Kern ; Czerwony autobus / wykonanie Andrzej Bogucki, muzyka W. Szpilman, słowa K. Winkler ; W zielonym zoo / wykonanie Ludmiła Jakubczak, muzyka J. Czekalla, słowa A. Tylczyński ; Appasionata / wykonanie Janusz Gniatkowski, muzyka H. Wyn, słowa polskie A. Jankowska ; Baja bongo / wykonanie Natasza Zylska, muzyka H. Gietz, słowa polskie Z. Sztaba ; Bella Bella Donna / wykonanie Janusz Gniatkowski i Jan Danek, muzyka G. Winkler, słowa A. Jankowska ; Serduszko puka w rytmie cza-cza / wykonanie Maria Koterbska, muzyka R. Żyliński, słowa J. Odrowąż ; I can't give you anything but love / wykonanie Carmen Moreno z zespołem Melomani, muzyka J. McHugh, słowa D. Fields ; Jak zdobywać serduszka / wykonanie Jerzy Michotek, muzyka Derwid [pseudonim], słowa T. Urgacz ; Ktoś gra walczyka / wykonanie Jan Danek, muzyka J. Abratowski, słowa B. Brok ; Nie wierzę piosence / wykonanie Hanna Skarżanka, muzyka W. Szpilamn, słowa K. Brok ; Pierwszy siwy włos / wykonanie Mieczysław Fogg, muzyka H. Jabłoński, słowa K. Winkler ; Nieśmiały pierwszy śnieg / wykonanie Rena Rolska, muzyka W. Machan, słowa J. Odrowąż ; Pies Dingo / wykonanie Cezary Fabiński, muzyka R. Żyliński, słowa J. Gałkowski, B. Choiński ; Siedem czerwonych róż / wykonanie Tadeusz Skrzypczak, muzyka J. Maklakiewicz, słowa E. Żytomirski ; Ty jesteś czarująca / wykonanie Hanna Rek, muzyka R. Żyliński, słowa M. Łebkowski ; W Arizonie / wykonanie Zbigniew Kurtycz, muzyka W. Machan, słowa J. Odrowąż ; Pamiętasz była jesień / wykonanie Sława Przybylska, muzyka L. Kaszycki, słowa A. Czekalski, R. Pluciński ; W sobotę wieczorem / wykonanie Olgierd Buczek, muzyka A. Markiewicz, słowa R. Sadowski ; Za kilka lat gdy się spotkamy / wykonanie Jerzy Połomski, muzyka W. Szpilman, słowa K. Winkler ; Rock-a beatin' boogie / wykonanie Rhytm & Blues i Bogusław Wyrobek, muzyka i słowa B. Haley.
Piąta dekada w dziejach polskiej muzyki rozrywkowej to lata niezapomniane. Ci, którzy je przeżyli wiedzą, że brakowało wtedy wszystkiego. Był za to entuzjazm do odbudowy zniszczonych wojną ruin i budowania socjalistycznej rzeczywistości. Także w kulturze. Czujne oko władzy i w tej dziedzinie baczyło, aby młode talenty nowej Polski, nie roztrwoniły twórczej energii. Doszedłszy jednak do wniosku, że pięciu powojennych lat nie wykorzystano właściwie, zorganizowało jesienią 1949 roku Zjazd Kompozytorów i Muzykologów Polskich. To szacowne grono sformułowało wtedy wielce niefortunne teorie estetyczne nakazujące twórcom i wykonawcom, co i jak mają komponować, pisać i śpiewać, melomanom zaś, czego mają słuchać. Przede wszystkim w muzyce, zwanej poważną. Ale i "lekka muza" nie miała lekko. Trzeszczące płyty dwóch powojennych wytwórni płytowych Fogg i Syrena Records ze szlagierami pamiętającymi stare, dobre czasy zastąpiły napuszone i nieszczere pieśni do wspólnego śpiewania, zwane masowymi. Zamiast światowych przebojów z polskimi tekstami Hemara, Własta i Tuwima rozbrzmiewały radzieckie piosenki frontowe i filmowe. Muzyka synkopowana znikła z estrady i anteny radiowej, a granie i słuchanie jazzu uznano za przejaw sympatii dla wrogiej ideologii. Dlatego lata jego niebytu nazwano okresem katakumbowym. Przyszło jednak ocknięcie. Odwilż polityczna nastała w październiku 1956 roku, w sztuce zaczęła się trzy lata wcześniej, zaraz po śmierci Józefa Stalina. Przełamano wreszcie bariery instytucjonalno-biurokratyczne, bo merytorycznych nie było. Z nawiązką i zapałem zaczęto odrabiać zmarnowany czas. Przebojowe melodie, zgrabne teksty i ciekawe aranżacje wypełniły wreszcie radiową antenę. Rozpoczęła się mieniąca się różnymi kolorami głosów karuzela nazwisk wykonawców i nie mniej barwny muzycznie korowód zespołów i orkiestr – Marta Mirska z orkiestrą Jana Cajmera, Natasza Zylska z orkiestrą Waldemara Kazaneckiego, Maria Koterbska z taneczną formacją Jerzego Haralda, Sława Przybylska ze Stefanem Rachoniem. Wśród śpiewających panów prym wiedli Janusz Gniatkowski, Jan Danek, Zbigniew Kurtycz, Julian Sztatler, Andrzej Bogucki, Jerzy Połomski. Na głosy śpiewały Siostry Do-Re-Mi oraz stylowi rewelersi Cztery Asy i Chór Czejanda. Oprócz Szpilmana, Żylińskiego, Sarta i Abratowskiego całkiem zgrabne piosenki komponował Witold Lutosławski, skrywający się pod pseudonimem Derwid. Ruszyła telewizja (1953), pojawiły się pierwsze kabarety, wędrowna Wagabunda (1956), gdański Bim Bom (1954), krakowska Piwnica Pod Baranami (1956) oraz warszawskie sceny studenckie – STS (1954) i Stodoła (1956). Z artystycznego podziemia wychynął jazz. W 1954 roku odbyły się pierwsze Zaduszki Jazzowe w Krakowie. W lipcu 1956 roku pierwszy numer miesięcznika "Jazz" zapowiadał I Ogólnopolski Festiwal Jazzowy. Do Sopotu przyjechali wszyscy, którzy do tej pory działali w jazzowej konspiracji. Byli Melomani z Jerzym "Dudusiem" Matuszkiewiczem na czele, Krzysztof Komeda ze swoim Sekstetem, goście z Niemiec i Włoch. Dwa lata później sopocki festiwal przeprowadził się do Warszawy. Leopold Tyrmand nadał mu nazwę Jazz Jamboree i do niedawna był najstarszym, międzynarodowym, jazzowym festiwalem Europy. Jazzowy zlot był dla smakoszy. Mniej wyrobionej publiczności serwowano koncerty i programy radiowe na żywo z "utanecznioną wersją" jazzu z udziałem zespołu Zygmunta Wicharego, Błękitnego Jazzu Ryszarda Damrosza, big bandów Jana Walaska oraz Franciszka Górkiewicza i Juliana Skowrońskiego. Wesoło grał i śpiewał też filmowy ekran. Piosenka "Chcecie, to wierzcie" była ozdobą filmu Sprawa do załatwienia (reż. J. Rybkowski, J. Fethke, 1953). W Café pod Minogą (reż. B. Brok, 1959) Adolf Dymsza śpiewał Warszawa da się lubić. Na zawsze filmowym przebojem została Karuzela z filmu Irena do domu (reż. J. Fethke, 1955) w wykonaniu Marii Koterbskiej. Przecudnej urody ballada Pamiętasz, była jesień (z filmu Pożegnania W. Hasa, 1958) przetrwała do dziś poza ekranem dzięki interpretacji Sławy Przybylskiej. W Rancho Teksas (reż. W. Berestowski, 1959) Jerzy Michotek w Piosence kowbojskiej zadebiutował w roli piosenkarza country. A rock and roll? Terminu tego nikt jeszcze wówczas nie śmiał używać. Zza szczelnie zamkniętych granic kraju, oddzielonych od świata "żelazną kurtyną", dobiegały tylko echa tej muzyki, dźwięki rytmicznych piosenek śpiewanych przez Chucka Berry’ego, Billa Halleya, Chubby Checkera, Jerry’ego Lee Lewisa czy Elvisa Presleya. Nieśmiałe próby oswojenia go dla polskiej władzy i publiczności zdarzyły się w piątym dziesięcioleciu z pomocą piosenki W Arizonie. Był też zespół-legenda i jego legendarny twórca Franciszek Walicki z zespołem Rhythm & Blues. Po debiucie w gdańskim Rudym Kocie zdobył I nagrodę w także pierwszym Ogólnopolskim Konkursie Amatorskich Zespołów Jazzowych i Rozrywkowych w Warszawie. Działo się to w namiocie ustawionym na placu Dzierżyńskiego (obecnie Bankowy) w Warszawie. W Łodzi dokonał pierwszych (i ostatnich, jak się wkrótce okazało) nagrań z czwórką swoich solistów Markiem Tarnowskim, Andrzejem Jordanem, Michajem Burano i Bogusławem Wyrobkiem. Potem wyruszył w Polskę. Dał czternaście koncertów, które spotkały się z dobrym przyjęciem publiczności i niezbyt przychylną opinią krytyki. Dyskusja na łamach prasy, jaka wywiązała się po nich, spowodowała, że zespół zmuszony był zawiesić działalność. Po raz ostatni wystąpił w październiku 1959 roku w Klubie Przyjaciół Żeglugi w Gdańsku. Zawiłe były polskie drogi do świata dźwięków, nieprawdaż? Całe szczęście, że minęły.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multimedia (ul. 3 Maja 6A)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 78 [Dział Zbiorów Specjalnych] (1 egz.)
Muzyka
Winyl
W koszyku
Piosenki lat 50-tych. - Warszawa : Polskie Nagrania Pronit, [1972]. - 1 płyta audio : zapis analogowy, 33 obr./min., monofoniczny ; 30 cm.
Zawiera: Zakochani ; Błękitne bolero ; W zielonym zoo ; Deszczowy koncerty ; Trochę wiosny jesienią ; Nie patrz na mnie tak ; Do widzenia Teddy ; W małym kinie ; Bywa tak w pierwszych dniach znajomości ; Mój pierwszy bal ; Nie o mnie ; Jadę do ciebie tramwajem.
Zbiór popularnych utworów z lat 50-tych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multimedia (ul. 3 Maja 6A)
Brak informacji o dostępności: sygn. 78 [Dział Zbiorów Specjalnych] (1 egz.)
Muzyka
CD
W koszyku
Odpływają kawiarenki / Irena Jarocka. - Warszawa : Pomaton ; Warner Music Poland, cop. 1998. - 1 płyta (CD) (1 godz. 14 min. 5 s.) : digital ; 13x15 cm.
(Złota Kolekcja / Pomaton)
Zawiera: Gondolierzy znad Wisły / muz. S. Krajewski, sł. K. Dzikowski. Śpiewam pod gołym niebem / muz. S. Krajewski, sł. K. Dzikowski. Chłopcy z weselnych lat / muz. A. Skorupka, sł. J. Korczakowski. Co mnie w Tobie zachwyciło / muz. W. Stroiński, sł. Z. Stawecki. Niech tańczą nasze serca / muz. K. Dzokas, sł. M. Dutkiewicz. Wymyśliłam Cię / muz. M. Zacharewicz, sł. J. Zalewski. Nie wrócą te lata / muz. L. Bogdanowicz, sł. J. Kondratowicz. Sto lat czekam na twój list / muz. W. Trzciński, sł. M. Dutkiewicz. Jeszcze tyle przed nami / muz. M. Zacharewicz, sł. J. Zalewski. Był ktoś / muz. W. Trzciński, sł. J. Kondratowicz. Te same noce i dni / muz. M. Zacharewicz, sł. J. Kondratowicz, S. Halny. To co zdarza się raz / muz. S. Krajewski, sł. J. Kondratowicz. Kocha się raz / muz. E. Charden, sł. Z. Stawecki. Mój słodki Charlie / muz. J. Mikuła, sł. M. Skolarski. Motylem jestem / muz. A. Korzyński, sł. A. Tylczyński. By coś zostało z tych dni / muz. W. Trzciński, sł. W. Młynarski. Odpływają kawiarenki / muz. W. Trzciński, sł. J. Kleyny. Byc narzeczoną Twą / muz. P. Figiel, sł. W. Młynarski. Piosenka spod welonu / muz. A. Kopff, sł. A. Mogielnicki. Mam temat na życie / muz. W. Trzciński, sł. W. Młynarski. Beatlemania story / muz. J. Kukulski, sł. J. Kondratowicz. Stare łzy / muz. H. Alber, sł. A. Osiecka. Kabała z 7 kart / muz. J. Piątkowski, sł. A. Sobczak.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multimedia (ul. 3 Maja 6A)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 78 [Dział Zbiorów Specjalnych] (1 egz.)
Muzyka
Winyl
W koszyku
Piosenki Bogusława Klimczuka / Bogusław Klimczuk. - Warszawa : Polskie Nagrania Pronit, [1974]. - 1 płyta audio : zapis analogowy, 33 obr./min., stereofoniczny ; 30 cm.
Zawiera: Jest Warszawa ; Uczę się ciebie ; Tańczyć z tobą ; Śpiewajmy ; Jabłuszko pełne snu ; Chłopiec z Daru Pomorza ; Cóż wiemy o miłości ; To, co zdarzy się jutro ; Raz, chociaż raz ; Piosenka z Kalinką ; Nie proszony gość.
Bogusław Klimczuk rozpoczynał karierę jako pianista jazzowy, później zainteresowała go muzyka rozrywkowa. Zaliczany do najbardziej płodnych kompozytorów. Część jego przebojów to już klasyka.Jednakże artystyczna działalność Bogusława Klimczuka nie ograniczała się tylko do komponowania. Doskonale znany był słuchaczom radia, m.in. jako kierownik własnego zespołu instrumentalnego, z którym opracowywał piosenki do popularnego plebiscytu "Radiowa Piosenka Miesiąca", a także jako szef Big-Bandu i TV. Przez długi czas prowadził również audycje muzyczne: "Do Studia S-1 zaprasza Bogusław Klimczuk" oraz "Studio S-2". Miał także na swym koncie - jako dyrygent wspomnianego Big-Bandu - liczne wojaże zagraniczne. Na niniejszej autorskiej płycie tego kompozytora znajdą Państwo niektóre najbardziej znane jego utwory.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multimedia (ul. 3 Maja 6A)
Brak informacji o dostępności: sygn. 78 [Dział Zbiorów Specjalnych] (1 egz.)
Muzyka
Winyl
W koszyku
Wielki romans / Waldemar Kocoń. - Warszawa : Polskie Nagrania Pronit, [1977]. - 1 płyta audio : zapis analogowy, 33 obr./min., stereofoniczny ; 30 cm.
Zawiera: Wielki romans ; Wędrowcy co przyjdą tu po nas ; Droga do Mekki ; Uśmiechnij się mamo ; Domek z bajki ; W tańcu zaczyna się miłość ; Pomoże tylko miłość ; Niech będzie co chce ; Zardzewiała miłość ; Nie można inaczej ; Trzeba tak iść ; Pewnie masz serce za małe.
Trzeci album studyjny Waldemara Koconia. Album promował utwór "Uśmiechnij się mamo".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multimedia (ul. 3 Maja 6A)
Brak informacji o dostępności: sygn. 78 [Dział Zbiorów Specjalnych] (1 egz.)
Muzyka
Winyl
W koszyku
Pierwszy siwy włos / Marta Mirska. - Warszawa : Polskie Nagrania Muza, [1972]. - 1 płyta audio : zapis analogowy, 33 obr./min., monofoniczny ; 30 cm.
Zawiera: Hej chłopcy ; Pierwszy siwy włos ; Mój nieśmiały chłopiec ; Twój mały zegarek ; Czy tak, czy nie ; Kiedy gwiazdy ; Niezapominajka ; Rozstanie z morzem ; Dwa wiosła ; Przyjedź znów ; Paryski Gawroche ; Wesoły pociąg.
Długogrający album Marty Mirskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multimedia (ul. 3 Maja 6A)
Brak informacji o dostępności: sygn. 78 [Dział Zbiorów Specjalnych] (1 egz.)
Muzyka
Winyl
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multimedia (ul. 3 Maja 6A)
Brak informacji o dostępności: sygn. 78 [Dział Zbiorów Specjalnych] (1 egz.)
Muzyka
CD
W koszyku
Nigdy więcej / Piotr Szczepanik. - Warszawa : Pomaton ; Warner Music Poland, copyright 2015. - 1 płyta (CD) (1 godz. 6 min. 1 s.) : digital ; 13 x 15 cm.
(Złota Kolekcja)
Zawiera: Co się jutro zdarzyć ma / wykonanie Alibabki, Zespół Studia Rytm p/d A. Korzyńskiego, muzyka A. Korzyński, słowa A. Tylczyński ; Kochać / wykonanie Zespół Studia Rytm, muzyka A. Korzyński, słowa A. Tylczyński ; Goniąc kormorany / wykonanie Alibabki, Zespół Ricercar 64, muzyka J. Woy-Wojciechowski, słowa A. Tylczyński ; Nie chodź po parku sama / muzyka A. Skorupka, W. Kruszyński, słowa J. Fedorowicz ; Żółte kalendarze / wykonanie Zespół Studia Rytm, muzyka A. Korzyński, słowa J. Miller ; Zabawa podmiejska / wykonanie Zespół Studia Rytm, muzyka A. Korzyński, słowa J. Miller ; Nie jestem sobą / wykonanie Alibabki, Zespół Studia Rytm, muzyka A. Korzyński, słowa A. Tylczyński ; Puste koperty / wykonanie Alibabki, Zespół Ricercar 64, muzyka M. Davis [!], słowa J. Grań ; Głogi / wykonanie Zespół Studia Rytm, muzyka L. Kaszycki, słowa T. Śliwiak ; Pójdę droga w świat daleki / wykonanie Zespół Studia Rytm, muzyka W. Piętowski, słowa A. Tylczyński ; Dzień niepodobny do dnia / wykonanie Alibabki, Zespół Ricercar 64, muzyka R. Sielicki, słowa A. Tylczyński ; Nigdy więcej / wykonanie Alibabki, Zespół Ricercar 64, muzyka W. Piętowski, słowa A. Tylczyński ; Niedomówienie / wykonanie Alibabki, Zespół Ricercar 64, muzyka A. Korzyński, słowa J. Miller ; Zanim zaśniesz / wykonanie Alibabki, Tajfuny, muzyka A. Korzyński, słowa J. Miller ; Przyszła do mnie nostalgia / wykonanie Zespół Studia Rytm, muzyka A. Skorupka, słowa J. Miller ; Nie zabłądzisz / wykonanie Zespół Studia Rytm p/d A. Korzyńskiego, muzyka W. Święcicki [!], słowa W. Patuszyński ; Nie płacz już / muzyka A. Nowak, słowa J. Fedorowicz ; Chciałbym kiedyś / muzyka i aranżacje A. Nowak, słowa J. Fedorowicz ; Białe runo / muzyka M. Sart, aranżacja A. Skorupka, słowa S. Grochowiak ; Tęsknię za tobą / muzyka P. Szczepanik, słowa S. Grochowiak ; Romans / muzyka i aranżacja P. Szczepanik, słowa B. Leśmian ; Między mną a tobą / muzyka A. Skorpuka, słowa B. Leśmian.
Piotr Szczepanik – piosenkarz, aktor i gitarzysta. Urodził się w Lublinie. Jako maturzysta związał się z „Teatrzykiem Lalki i Aktora”. Podczas studiowania Historii Sztuki na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim występował z kabaretem „Czart”, a także teatrem Akademii Medycznej „Dren 59”. W tym czasie zaczęło rozwijać się zainteresowanie Szczepanika piosenką, dzięki czemu wystąpił na II i III Ogólnopolskim Studenckim Konkursie Piosenkarzy (obecnie funkcjonującym pod nazwą Studencki Festiwal Piosenki) w Krakowie (1963 i 1964r.) zajmując odpowiednio VI i IV miejsce. Sukces ten otworzył artyście drzwi wielu żakowskich imprez w kraju i zagranicą. Punktem zwrotnym w jego karierze okazała się współpraca z kompozytorem Andrzejem Korzyńskim (a także zespołami Ricercar 64 i Tajfuny), z którym dokonał pierwszych nagrań dla Polskiego Radia i Polskich Nagrań. Wśród nich znalazły się kompozycje, które na wiele lat stały się jego wizytówkami, między innymi „Kochać”, „Zabawa podmiejska”, „Żółte kalendarze” (moment ten uznaje się za symboliczny początek kariery Szczepanika). Wszystko to działo się w czasie, gdy kolejni artyści prześcigali się w pomysłach na coraz mocniejsze brzmienia a muzyka na dobre weszła już w czas wszechogarniającego rock'n'rolla. Szczepanik idąc pod prąd prezentował kolejne liryczne utwory, które mimo to okazywały się coraz popularniejsze. Kompozycje „Goniąc kormorany”, „Nigdy więcej” czy „Puste koperty” utrwaliły romantyczny wizerunek artysty, od którego zresztą nigdy nie stronił. Na przełomie lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych Piotr Szczepanik ponownie skierował swoją uwagę w kierunku kabaretu. Satyryczno-estradowy kolektyw „Popierajmy się” był efektem współpracy z Bohdanem Łazuką i Jackiem Fedorowiczem. Nie przestał jednak dawać recitali, zainteresowanie którymi wzmogła rosnąca wówczas popularność piosenki poetyckiej. Pojawił się także jako muzyk w filmie „Cierpkie głogi” (reż. Janusz Weychert). Pod koniec lat siedemdziesiątych ponownie zdarzyła się okazja sprawdzenia aktorskich umiejętności, otrzymał główną rolę telewizyjnej adaptacji „Chama” Elizy Orzeszkowej (reż. Laco Adamik). Z początkiem lat osiemdziesiątych zaczął wspierać działania opozycji antykomunistycznej. Rozpoczęły się wieloletnie koncerty w świątyniach oraz ośrodkach polonijnych Australii, Finlandii, Francji, Kanady, Norwegii, Nowej Zelandii i USA. Okrzyknięty bardem podziemnej Solidarności zaczął coraz mocniej zmieniać swój repertuar, czego efektem były programy patriotyczne w tym: „1831 – Pieśni powstania listopadowego”, „Pieśni powstań narodowych”, „Wizja 44”, „Madonny polskie”, „Modlitwa polska”. Był współorganizatorem Festiwalu Piosenki Prawdziwej (wraz z Maciejem Zembatym) oraz uczestnikiem i współtwórcą strajku w Stoczni Gdańskiej w 1988r. Po wygranych przez Solidarność wyborach przyjął propozycję ówczesnego prezydenta Lecha Wałęsy na objęcie funkcji szefa Zespołu Współpracy ze Środowiskami Twórczymi. Z czasem rosnąca frustracja nową władzą spowodowała rezygnację ze stanowiska i ponownego oddania się muzyce. Powstałe kompozycje jeszcze bardziej niż dotąd czerpały z romantyzmu wierszy Bolesława Leśmiana, Jana Lechonia, Czesława Miłosza i Adama Zagajewskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multimedia (ul. 3 Maja 6A)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 78 [Dział Zbiorów Specjalnych] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej