Nauczyciele
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(44)
Forma i typ
Książki
(43)
Publikacje fachowe
(16)
Publikacje dydaktyczne
(15)
Poradniki i przewodniki
(14)
Proza
(7)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Audiobooki
(1)
Poezja
(1)
Publikacje dla niewidomych
(1)
Dostępność
dostępne
(24)
wypożyczone
(17)
tylko na miejscu
(3)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Długa 13)
(17)
Oddział dla Dzieci (ul. 3 Maja 6A)
(19)
Czytelnia Główna (ul. Długa 13)
(3)
Multimedia (ul. 3 Maja 6A)
(1)
Filia nr 1 (ul. Polna 16)
(1)
Filia nr 2 (ul. Księżnej Anny 2)
(1)
Filia nr 4 (ul. Spółdzielcza 31)
(2)
Filia nr 6 (Małachowskiego 1 lok. 3)
(1)
Autor
Bonilla Rocio (1970- )
(7)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(7)
Punset Elsa (1964- )
(7)
Guz Sabina
(2)
Nelsen Jane
(2)
Rosiak Anna
(2)
Alochno-Janas Anna
(1)
Bigaj Laura
(1)
Bloch Michał (psycholog)
(1)
Charbicka Magdalena
(1)
Chmiel Sylwia
(1)
Chojak Małgorzata
(1)
Czarnocka Marzenna
(1)
Czechowska Anna
(1)
Czyż Joanna
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Duffy Roslyn
(1)
Dyduch Mariusz
(1)
Edwards Allison
(1)
Erwin Cheryl L
(1)
Field Elizabeth Ives
(1)
Filipowicz Franciszek (1932-1993)
(1)
Gardian-Miałkowska Renata
(1)
Giorgis Cyndi
(1)
Grela Joanna
(1)
Gąstoł Agnieszka
(1)
Izdebski Zbigniew (1956- )
(1)
Jabłoński Janusz
(1)
Jakubowska-Kurzec Dorota
(1)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(1)
Jegier Aneta
(1)
Jędrzejko Mariusz
(1)
Kanarkiewicz Michał
(1)
Kasprzyk Agnieszka (tłumaczka)
(1)
Konieczka-Śliwińska Danuta
(1)
Kordziński Jarosław
(1)
Kowalewska Anna (pedagogika zdrowia)
(1)
Kozłowski Tomasz (1980- )
(1)
Kołakowski Artur
(1)
Kułak Jerzy
(1)
Lipińska Ewa
(1)
Luty Eliza
(1)
Mianowska Małgorzata (ilustratorka)
(1)
Moneta-Malewska Maria
(1)
Niemierko Bolesław (1935- )
(1)
Pasek Marzena
(1)
Pawłowicz Beata (1965- )
(1)
Perek Natalia
(1)
Petitcollin Christel
(1)
Petitfils Roy
(1)
Pisula Agnieszka (1973-2018)
(1)
Pomirska Zofia
(1)
Przybysz-Zaremba Małgorzata
(1)
Rataj Marian (pedagog)
(1)
Revkovych Sofia
(1)
Rocławski Bronisław
(1)
Rygielski Patryk
(1)
Rygielski Paweł
(1)
Scherzer Gabi
(1)
Seretny Anna (1962- )
(1)
Srebnicki Tomasz (1979- )
(1)
Stempek Iwona
(1)
Sychowicz Krzysztof (1969- )
(1)
Szewczak Rafał
(1)
Taper Agnieszka E
(1)
Trelease Jim
(1)
Weremczuk Ewa
(1)
Willman Anna
(1)
Wiśniewska Natalia (tłumaczka)
(1)
Woynarowska Barbara (1940- )
(1)
Woynarowska-Sołdan Magdalena
(1)
Zasacka Zofia
(1)
Żywczak Krzysztof
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(32)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(35)
1901-2000
(6)
1945-1989
(3)
1989-2000
(3)
Kraj wydania
Polska
(44)
Język
polski
(44)
Odbiorca
Dzieci
(14405)
Młodzież
(6509)
6-8 lat
(2534)
0-5 lat
(2176)
9-13 lat
(2081)
Nauczyciele
(44)
Niewidomi
(1440)
14-17 lat
(680)
Szkoły wyższe
(360)
Rodzice
(219)
Szkoły średnie
(175)
Szkoły podstawowe
(170)
Szkoły ponadgimnazjalne
(146)
Studenci
(91)
Szkoły ponadpodstawowe
(57)
Gimnazja
(40)
Dorośli
(37)
Licea
(25)
Menedżerowie
(25)
Klasa 1.
(24)
18+
(19)
Klasa 2.
(18)
Klasa 3.
(18)
Poziom rozszerzony
(18)
Technikum
(18)
Nauczanie początkowe
(17)
Klasa 4.
(16)
Klasa 5.
(16)
Klasa 8.
(15)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(15)
Poziom podstawowy
(15)
Pracownicy samorządowi
(15)
Klasa 6.
(14)
Psycholodzy
(14)
Lekarze
(13)
Prawnicy
(12)
Logopedzi
(11)
Pedagodzy
(11)
Nauczyciele przedszkoli
(10)
Psychoterapeuci
(10)
Klasa 7.
(9)
Pracodawcy
(9)
Przedszkola
(8)
B2 (poziom biegłości językowej)
(7)
Katolicy
(7)
Przedsiębiorcy
(7)
Radcy prawni
(7)
Adwokaci
(6)
B1 (poziom biegłości językowej)
(6)
Chorzy i niepełnosprawni
(6)
Pracownicy naukowi
(6)
Aplikanci
(5)
Bibliotekarze
(5)
Grupa wiekowa Młodzież
(5)
Kobieta
(5)
Nauczyciele akademiccy
(5)
Nauczyciele nauczania początkowego
(5)
Pracownicy socjalni
(5)
Szkoły zawodowe
(5)
Sędziowie
(5)
Uczniowie
(5)
Uczniowie szkół średnich
(5)
A1 (poziom biegłości językowej)
(4)
Dyrektorzy szkół
(4)
Ekonomiści
(4)
Nauczyciele języka polskiego
(4)
Opiekunki i opiekunowie osób starszych
(4)
Poziom średniozaawansowany
(4)
Ratownicy medyczni
(4)
Szkoły policealne
(4)
Ukraińcy
(4)
Urzędnicy
(4)
Analitycy ekonomiczni
(3)
Chorzy na zaburzenia afektywne dwubiegunowe
(3)
Dyrektorzy finansowi
(3)
Fizjoterapeuci
(3)
Księgowi
(3)
Literatura angielska
(3)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(3)
Terapeuci
(3)
Wychowawcy małych dzieci
(3)
0-5
(2)
0-5 la
(2)
6-8
(2)
9-13
(2)
A2 (poziom biegłości językowej)
(2)
C1 (poziom biegłości językowej)
(2)
Chorzy na depresję
(2)
Coachowie
(2)
Dermatolodzy
(2)
Dietetycy
(2)
Doktoranci
(2)
Doradcy personalni
(2)
Dyrektorzy HR
(2)
Edukatorzy
(2)
Funkcjonariusze publiczni
(2)
Handlowcy
(2)
Hodowcy bydła
(2)
Hodowcy koni
(2)
Informatycy
(2)
Przynależność kulturowa
Literatura hiszpańska
(7)
Literatura polska
(1)
Temat
Uczucia
(8)
Rodzeństwo
(7)
Nauczanie
(5)
Regulacja emocji
(5)
Dzieci
(4)
Metody nauczania
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Nauczyciele
(3)
Depresja psychiczna
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
Internet
(2)
Język polski
(2)
Język polski (przedmiot szkolny)
(2)
Język polski jako obcy
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Lęk
(2)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(2)
Metoda Montessori
(2)
Młodzież
(2)
Narkomania dzieci i młodzieży
(2)
Narkotyki
(2)
Nastolatki
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Uczniowie
(2)
Wakacje
(2)
Wsparcie edukacyjne
(2)
Wymowa
(2)
Zespół Aspergera
(2)
Autyzm
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Coaching
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Cyfrowi tubylcy
(1)
Czytanie
(1)
Czytanie na głos
(1)
Dinozaury
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Duchowość katolicka
(1)
Dyscyplina (socjologia)
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z FAS
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Echolalia
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Emocje podstawowe
(1)
Finanse osobiste
(1)
Fonetyka
(1)
Fonologia
(1)
Gniew
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Higiena szkolna
(1)
Historia
(1)
Historia (przedmiot szkolny)
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Język minimalny
(1)
Kompetencje medialne
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja terapeutyczna
(1)
Konkursy i festiwale
(1)
Kontrola emocjonalna
(1)
Korekcja mowy
(1)
Kreatywność
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Myślenie
(1)
Mózg
(1)
Młodzież z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Nauka czytania
(1)
Neuronauka poznawcza
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niemowlę
(1)
Noworodek
(1)
Ontogeneza
(1)
Organizacja ucząca się
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Osoby z zaburzeniami psychicznymi
(1)
Oszczędność
(1)
Pieniądz
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Podziemie polityczne i zbrojne (1944-1956)
(1)
Pokonywanie strachu
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Praca zespołowa
(1)
Profilaktyka narkomanii
(1)
Profilaktyka społeczna
(1)
Przezwyciężanie lęku
(1)
Radość
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rodzice
(1)
Rozmowa
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Białystok (woj. podlaskie ; okolice)
(1)
Rzym (Włochy)
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Gatunek
Poradnik
(20)
Podręcznik
(8)
Opowiadania i nowele
(7)
Materiały pomocnicze
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Poradniki
(1)
Raport z badań
(1)
Wiersze
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(27)
Psychologia
(10)
Językoznawstwo
(4)
Medycyna i zdrowie
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(3)
Matematyka
(2)
Historia
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
44 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
"Jest to praca bardzo interesująca, w wielu miejscach oryginalna i wyjątkowo cenna ze względu na doniosłą problematykę, interdyscyplinarność oraz uzyskane korzyści poznawcze i praktyczne. To nowoczesne i wieloaspektowe podejście do działań mających na celu upowszechnianie idei szkoły uczenia się i wyrównywania szans edukacyjnych w oparciu o konstruktywistyczny model edukacji, dla realizacji którego niezbędny jest odpowiedni poziom kompetencji społecznych współczesnego nauczyciela. Zaprezentowane przez Autorkę rekomendacje dla upowszechniania idei szkoły uczenia się i wyrównywania szans edukacyjnych w oparciu o konstruktywistyczny model edukacji oraz dla optymalizacji procesu edukacji nauczycielskiej zawierają wartościowy i bogaty zasób propozycji i możliwości inspirujący do podejmowania konstruktywnych i przemyślanych działań umożliwiających wdrażanie ich do praktyki edukacyjnej, stanowiąc jednocześnie cenny wymiar praktyczno-metodyczny opracowania. Przedstawione w monografii analizy teoretyczne oraz empiryczne pozwalają na poszerzenie i uporządkowanie wiedzy o specyfice funkcjonowania szkoły jako organizacji uczącej się oraz umożliwiającej uczenie się i wyzwalanie w wychowankach aktywności i zaradności życiowej. Służą również refleksji na temat wyzwań stawianych przed współczesnym nauczycielem oraz akcentują konieczność ciągłego doskonalenia warsztatu pracy współczesnego nauczyciela i jego szeroko rozumianych kompetencji społecznych".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Długa 13)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
16.05.2024-14.06.2024 Trwa inwentaryzacja zbiorów. Zapraszamy 15.06.2024.
Książka
W koszyku
Dziecko z zespołem Aspergera / Magdalena Charbicka. - Warszawa : Difin, 2015. - 143 strony : ilustracje, fotografie ; 23 cm.
(Engram)
Poradnik dla osób pracujących z dzieckiem z zespołem Aspergera, zawierający kluczowe informacje związane z procesem diagnozy, terapii oraz wsparcia w środowisku przedszkolnym i szkolnym. Książka, która powstała jest wypadkową wiedzy zawartej w coraz większej ilości literatury dostępnej na rynku oraz codziennych doświadczeń osobistych i zawodowych. Starłam się przytoczyć w niej przykłady sytuacji, osób i doświadczeń, z którymi zmierzamy się każdego dnia jako specjaliści, terapeuci czy rodzice. Na swojej drodze spotkałam wiele wspaniałych osób, których wkład w tę książkę jest ogromny, chociaż nawet o tym nie wiedzą. Historie społeczne i materiały do pracy są wynikiem doświadczeń nas wszystkich i powstały z potrzeb dzieci i młodzieży, z którymi przyszło nam pracować.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Długa 13)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 616 (1 egz.)
16.05.2024-14.06.2024 Trwa inwentaryzacja zbiorów. Zapraszamy 15.06.2024.
Książka
W koszyku
Na wakacjach i w roku szkolnym, w domu, na plaży, w pensjonacie, na biwaku, podczas spaceru czy długiej podróży – zawsze i wszędzie warto ćwiczyć poprawną wymowę, a przy tym się nie nudzić. "Logopedia" – idealna na pogodne i pochmurne dni – łączy zabawę i terapię. Celem zamieszczonych w tym zeszycie ćwiczeń jest doskonalenie i utrwalane poprawnego brzmienia głosek "k", "g" oraz "l".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci (ul. 3 Maja 6A)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 80/81 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nauczycielska diagnoza pedagogiczna w przedszkolu i w szkole / Małgorzata Chojak. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 181, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
(Engram)
W ciągu ostatnich lat znacząco zmieniło i nadal zmienia swoje oblicze diagnozowanie nauczycielskie. Dziś pedagodzy są nie tylko zobowiązani do prowadzenia diagnozy, ale również mają coraz szerszy dostęp do standaryzowanych narzędzi. Prezentowana książka stanowi "mini ściągawkę" dla nauczycieli, pedagogów, studentów i wszystkich zainteresowanych problematyką diagnostyki w placówkach oświatowych. Jej treść opiera się na podejściu określanym, jako "diagnoza oparta na faktach". Zakłada ono, że nauczyciel szukając rozwiązań metodycznych czy wychowawczych, powinien korzystać ze standaryzowanych narzędzi diagnostycznych, wyników rzetelnych badań i ekspertyz naukowych oraz własnego doświadczenia, jako specjalisty w dziedzinie edukacji. Publikacja zawiera nie tylko treści pedagogiczno-psychologiczne, ale również prawne, organizacyjne i praktyczne, wskazujące czytelnikowi z jakich testów, w jakim celu i z jakimi kwalifikacjami może korzystać pedagog. Podsumowanie stanowią dwie procedury scalające zaprezentowany materiał wokół diagnozy dzieci z grupy ryzyka dysleksji rozwojowej oraz zaburzeń ze spektrum autyzmu. To książka dla osób, które chcą się rozwijać zawodowo, nie obawiają się nowości i łamania stereotypów, które stale poszukują sposobów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Długa 13)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
16.05.2024-14.06.2024 Trwa inwentaryzacja zbiorów. Zapraszamy 15.06.2024.
Książka
W koszyku
Funkcjonowanie osób w spektrum autyzmu w dużej mierze zależy od tego, jakie warunki oferuje im otoczenie. Nadmiar bodźców, silnie emocjonalnych wydarzeń, zmian, niezrozumiałych i niewytłumaczonych sytuacji, chroniczny stres sprawiają, że osoby te mogą gorzej radzić sobie z codziennością. Obowiązkiem dyrektora i nauczycieli jest zapewnienie każdemu uczniowi zindywidualizowanego wsparcia, adekwatnego do potrzeb i możliwości. Realizacja tego zadania nie jest łatwa, ale tylko spójne, systemowe działania całej społeczności szkolnej mogą doprowadzić do stworzenia optymalnych warunków rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Długa 13)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
16.05.2024-14.06.2024 Trwa inwentaryzacja zbiorów. Zapraszamy 15.06.2024.
Audiobook
CD
W koszyku
(Książka dla każdego)
Badania pokazują, że pierwsze trzy lata życia dzieci są najważniejszym okresem w ich rozwoju, a przekonania, które formują się w tym czasie, są fundamentalne dla ich całego życia. Założenia i narzędzia Pozytywnej Dyscypliny pomogą Ci zrozumieć świat dziecka, zbudować silne fundamenty dla zdrowej komunikacji oraz położyć podwaliny dla satysfakcjonującej relacji, opartej na wzajemnym szacunku. Ten klasyczny tytuł, który został zaktualizowany i poszerzony o najnowsze badania i rozumienie wczesnego rozwoju dzieci, oferuje Ci wszystko, czego potrzebujesz do komunikacji z Twoim maluszkiem, rozwiązywania pierwszych problemów i wychowania dziecka na szczęśliwego dorosłego. Z książki “Pozytywna Dyscyplina. Pierwsze trzy lata życia” nauczysz się zdroworozsądkowego podejścia do wychowania dzieci. Zrównoważysz uprzejmość ze stanowczością i będziesz wiedzieć jak wspierać swojego malucha by wyrósł na kompetentnego i pewnego siebie dorosłego. W środku znajdziesz praktyczne rozwiązania i konkretne porady, jak:- zachęcać dzieci do samodzielności i eksplorowania, ustalając odpowiednie granice- korzystać z metod, które NIE opierają się na karach, a które wpajają wartościowe kompetencje społeczne i emocjonalne w domu i poza nim, - wspierać poczucie kompetencji i własnej wartości rozumiejąc, które zachowania są odpowiednie do wieku- rozpoznać, kiedy dziecko jest gotowe na wyzwania związane z samodzielnym zasypianiem, jedzeniem, nocnikiem, oraz jak unikać przepychanek o władzę, które przy okazji często się pojawiają - zrozumieć, co mówią najnowsze badania w dziedzinie rozwoju mózgu o wychowywaniu zdrowych dzieci- i dużo, dużo więcej. Pozycja zawiera przykłady z życia rodziców i opiekunów małych dzieci, i jest obowiązkową lekturą każdego rodzica i opiekuna, który chce położyć solidne fundamenty pod wychowanie szczęśliwego i odpowiedzialnego dziecka.Miliony rodziców wykorzystują zachęcające i skuteczne strategie Pozytywnej Dyscypliny, aby wychować szczęśliwe, osiągające sukcesy dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multimedia (ul. 3 Maja 6A)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3 [Dział Zbiorów Specjalnych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W dobie kryzysów szczególnie ważne wydaje się pytanie, jak poradzić sobie z negatywnymi doświadczeniami i traumami? Jak nie zatonąć w zalewie emocji: złości, smutku, współczuciu i frustracji. I jak w ogóle rozpoznać, że toniemy? Kiedy czujemy się zestresowani, zagrożeni albo przytłoczeni emocjami - nasz mózg przełącza się w jeden z trzech trybów alarmowych: walka, ucieczka, zamrożenie. Autorka to trzy typy reagowania nazywa powodzią emocjonalną. Powódź potrafi dosięgnąć każdego, a szczególnie bezbronni bywają najmłodsi. Jeśli mamy za sobą traumatyczne doświadczenia życiowe i mniej korzystne genetyczne wyposażenie, będziemy jeszcze bardziej podatni na tonięcie i zranienia. Ale jest dobra wiadomość: bez zbędnych słów czy interwencji, możemy wyratować dziecko z powodzi i szybko opatrzyć małe rany. Wystarczy, że zaczniemy korzystać z pięciu zmysłów. "Trafiony, zatopiony!" jest książką opartą na neuronauce i czułej akceptacji. To niezbędny dodatek do bajek psychoedukacyjnych: "Marcysia czuje za dużo" i "Diego za mocno". W książce znajdziesz: krótkie przykłady, jak rozmawiać z dzieckiem i z miłością wyznaczać granice, ćwiczenia, inspiracje i pytania, które pomogą ci zaaplikować teorię. Przyjrzysz się również swojemu zdrowiu psychicznemu i dzieciństwu. Autorka dedykuje książkę nauczycielom, rodzicom, psychologom i pedagogom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci (ul. 3 Maja 6A)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nie ma dwojga takich samych dzieci z autyzmem – trudności związane z komunikacją przejawiane przez osoby ze spektrum autyzmu mogą być bardzo różnorodne. Aby zapewnić dziecku odpowiednie wsparcie, przede wszystkim należy trafnie rozpoznać, jakie umiejętności są dla niego osiągalne na danym etapie rozwoju oraz będą przydatne w codziennym życiu – zarówno w dzieciństwie, jak i później, kiedy dorośnie. Niniejsza książka pomoże logopedom, terapeutom, nauczycielom i rodzicom dzieci z autyzmem dostosować sposób postępowania do osoby. Autorka dzieli się ekspercką wiedzą zgromadzoną podczas wieloletniej pracy z osobami ze spektrum autyzmu. Dzięki przedstawieniu przypadków chłopców i dziewczynek na różnych etapach rozwoju mowy czytelnik łatwiej określi, jakie cele i strategie będą najkorzystniejsze dla konkretnego dziecka: - niemówiącego - posługującego się umiarkowanie funkcjonalną mową - przejawiającego echolalię - z wysoko rozwiniętą mową i bogatym słownictwem, ale mającego trudności z uchwyceniem metafor językowych, zrozumieniem intencji rozmówcy lub interpretacją usłyszanych żartów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Długa 13)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616 (1 egz.)
16.05.2024-14.06.2024 Trwa inwentaryzacja zbiorów. Zapraszamy 15.06.2024.
Książka
W koszyku
Monografia pod względem praktycznym stanowi cenny przewodnik do pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych, których z roku na rok przybywa coraz więcej. Dla wielu nauczycieli (szczególnie debiutujących w praktyce pedagogicznej) jest doskonałym vademecum łączącym wiedzę z praktyką, co tym samym znacznie ułatwi im przejście przez doświadczane zmagania w bezpośredniej pracy z uczniami objętymi specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Ponadto stanowi wartościowy materiał dla pedagogów, psychologów, a przede wszystkim nauczycieli, rodziców oraz studentów kierunku pedagogika.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Długa 13)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
16.05.2024-14.06.2024 Trwa inwentaryzacja zbiorów. Zapraszamy 15.06.2024.
Książka
W koszyku
Mój smutasek czyli Jak nauczyć dzieci mądrego radzenia sobie ze smutkiem / Agnieszka Gąstoł, Aneta Jagier. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2023. - 185, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 23 cm.
(Engram)
Jeśli szukasz odpowiedzi na pytania: - Jak pomóc dziecku doświadczającemu smutku? - W jaki sposób odróżnić smutek od rzeczywistych zaburzeń nastroju? - Jak rozmawiać z dzieckiem o odczuwaniu przykrych emocji? - W jaki sposób wspomagać młodego człowieka, którego rodzice się rozstają? lub szukasz gotowych programów pracy dla dzieci i młodzieży dotyczących przeżywania smutku… ten poradnik jest właśnie dla Ciebie. Autorki w prosty sposób, bazując na wieloletnim praktycznym doświadczeniu w pracy z dziećmi i młodzieżą, wyjaśniają, skąd bierze się smutek, oraz uczą skutecznych sposobów wspierania młodego człowieka w przeżywaniu przykrych emocji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci (ul. 3 Maja 6A)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to drugie wydanie książki, zmienione i uzupełnione. Autorka po przedstawieniu czytelnikom podstaw edukacji w systemie Montessori dokładniej zajmuje się niektórymi obszarami kształcenia dzieci w tym systemie, a mianowicie obszarem życia codziennego, kształcenia zmysłów oraz wybranymi zagadnieniami edukacji matematycznej prowadzonej w przedszkolu i szkole. W książce przedstawiono teoretyczne podstawy pracy nauczycieli w systemie Montessori oraz oryginalne materiały dydaktyczne z obszaru kształcenia zmysłów i edukacji matematycznej, opracowane przez twórczynię metody, jej współpracowników i następców. Prezentacji materiałów dydaktycznych towarzyszą przykłady praktycznych rozwiązań metodycznych oraz zestawy zadań i ćwiczeń możliwych do wykorzystania przez uczniów i nauczycieli w pracy indywidualnej i zespołowej. Omawiane zagadnienia są bogato ilustrowane barwnymi fotografiami, rysunkami schematami. Książka jest adresowana do wszystkich, którzy interesują się pedagogiką Montessori, a przede wszystkim do studentów pedagogiki oraz czynnych zawodowo nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Przydatna też może być nauczycielom metodykom pracującym w starszych klasach szkoły podstawowej oraz pedagogom specjalnym i nauczycielom pracującym w placówkach integracyjnych, a także rodzicom zaangażowanym w indywidualną, domową edukację swoich dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Długa 13)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
16.05.2024-14.06.2024 Trwa inwentaryzacja zbiorów. Zapraszamy 15.06.2024.
Książka
W koszyku
Jest to drugie wydanie książki, zmienione i uzupełnione. Autorka po przedstawieniu czytelnikom podstaw edukacji w systemie Montessori dokładniej zajmuje się niektórymi obszarami kształcenia dzieci w tym systemie, a mianowicie obszarem życia codziennego, kształcenia zmysłów oraz wybranymi zagadnieniami edukacji matematycznej prowadzonej w przedszkolu i szkole. W książce przedstawiono teoretyczne podstawy pracy nauczycieli w systemie Montessori oraz oryginalne materiały dydaktyczne z obszaru kształcenia zmysłów i edukacji matematycznej, opracowane przez twórczynię metody, jej współpracowników i następców. Prezentacji materiałów dydaktycznych towarzyszą przykłady praktycznych rozwiązań metodycznych oraz zestawy zadań i ćwiczeń możliwych do wykorzystania przez uczniów i nauczycieli w pracy indywidualnej i zespołowej. Omawiane zagadnienia są bogato ilustrowane barwnymi fotografiami, rysunkami schematami. Książka jest adresowana do wszystkich, którzy interesują się pedagogiką Montessori, a przede wszystkim do studentów pedagogiki oraz czynnych zawodowo nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Przydatna też może być nauczycielom metodykom pracującym w starszych klasach szkoły podstawowej oraz pedagogom specjalnym i nauczycielom pracującym w placówkach integracyjnych, a także rodzicom zaangażowanym w indywidualną, domową edukację swoich dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Długa 13)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
16.05.2024-14.06.2024 Trwa inwentaryzacja zbiorów. Zapraszamy 15.06.2024.
Książka
W koszyku
Pierwsze w Polsce kompleksowe studium problemu cyberzaburzeń (cyberdisorder) skierowane do profesjonalistów (pedagodzy, psycholodzy, terapeuci, pediatrzy) oraz szerokiego grona odbiorców. Publikacja oparta o najnowsze źródła wiedzy i wieloletnią praktykę zawodową autorów w obszarze diagnozy cyberzaburzeń. Wnikliwy opis mechanizmów i predykatorów cyberzaburzeń, reakcji mózgu dzieci na nadużywanie technologii i kontaktów cyfrowych (komunikacji zapośredniczonej), rozwoju i etapów cyberzaburzeń. Liczne delegacje dla prawidłowego modelowania relacji dzieci-technologie cyfrowe oraz sposobów wprowadzania dziecka w cyberświat. Praktyczne wskazówki do tworzenia kontraktów cyfrowych oraz diagnozowania cyberzaburzeń.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Długa 13)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
16.05.2024-14.06.2024 Trwa inwentaryzacja zbiorów. Zapraszamy 15.06.2024.
Książka
W koszyku
188 stron wiedzy o pedagogice, psychologii i praktyce podczas nauki gry w szachy. Co da Ci ta książka? - 1. Wiedzę o edukacyjnych wartościach gry w szachy. 2. Inspirację do rozwoju strategicznego i logicznego myślenia. 3. Kreatywne lekcje strategicznego myślenia. 4. Praktyczne wskazówki, jak rozpocząć naukę gry w szachy. 5. Sprawdzone metody nauki gry w szachy. Czego się z niej nauczysz? 1. Jak rozwinąć dzieci poprzez naukę gry w szachy. 2. Jak wspierać dzieci w rozwoju królewskiej pasji. 3. Jak korzystać z dobrodziejstw szachowej rozgrywki. 4. Jak nauczyć gry w szachy krok po kroku. 5. Jak wprowadzać nowych graczy w świat królewskiej gry. Książka napisana jest tak, aby odbiorca mógł dostrzec, w jaki sposób gra wspiera wszechstronny rozwój dziecka i dzieli się na 3 części. Część 1 — pedagogiczna Rozdział pedagogiczny to zbiór moich obserwacji i doświadczeń w kilkuletniej pracy z 2000 dziećmi i 1000 dorosłych kursantów. Z tego rozdziału dowiesz się, dlaczego warto grać w szachy. Część 2 — psychologiczna Rozdział psychologiczny to gościnny rozdział autorstwa Leszka Badurowicza, specjalisty w treningu mentalnym, w dyscyplinach intelektualnych. Z tego rozdziału dowiesz się o tym, jak powinien mądrze wspierać i wychowywać świadomy nauczyciel i rodzic. Część 3 — praktyczna Część praktyczna to przewodnik po świecie szachów. Krok po kroku, za rękę przeprowadzę Cię do rozegrania pierwszej partii szachów. Z tej części dowiesz się, jak nazywają i poruszają się bierki szachowe, a także poznasz niezbędne zasady to rozegrania pierwszej, pełnoprawnej partii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci (ul. 3 Maja 6A)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 793/794 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dydaktyka historii : nowe perspektywy / redakcja naukowa Danuta Konieczka-Śliwińska. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, 2023. - 315 stron : faksymilia, fotografie, ilustracje, mapy, portrety ; 24 cm.
Publikacja została pomyślana jako kompendium zawierające kompleksowe ujęcie najnowszych zagadnień współczesnej dydaktyki historii oraz perspektyw jej dalszego rozwoju. Znalazły się w niej nie tylko problemy istotne dla nowoczesnej edukacji historycznej, ale także łączące refleksję teoretyczną z praktyką. Książka adresowana jest do szerokiego kręgu odbiorców: przede wszystkim do studentów historii lub kierunków zbliżonych przygotowujących się do wykonywania zawodu nauczyciela, doradców metodycznych, uczących w szkołach nauczycieli historii pragnących się doskonalić oraz do edukatorów (muzealnych, archiwalnych, bibliotecznych) różnych instytucji kultury, którzy zajmują się edukacją historyczną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Długa 13)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
16.05.2024-14.06.2024 Trwa inwentaryzacja zbiorów. Zapraszamy 15.06.2024.
Książka
W koszyku
Nowoczesne nauczanie / Jarosław Kordziński. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2022. - 389, [2] strony : ilustracje ; 21 cm.
(Inspiracje Edukacyjne)
Książka przedstawia współczesne spojrzenie na proces uczenia się uczniów w kontekście ich potrzeb, motywacji, celów oraz korzyści, z jakimi powinni się spotkać w szkole. Spowodowana pandemią przerwa realnego uczenia w klasie wymusiła potrzebę stosowania nowych rozwiązań w nauczaniu. Omówione w publikacji nowoczesne nauczanie powinno bazować na relacjach, współpracy i wspólnym poszukiwaniu rozwiązań, testowaniu różnych możliwości, pracy w kulturze błędów i korzystaniu z nieustannej informacji zwrotnej udzielanej sobie nawzajem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Długa 13)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
16.05.2024-14.06.2024 Trwa inwentaryzacja zbiorów. Zapraszamy 15.06.2024.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Długa 13)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 94(438)/R [Dział Informacyjno-Bibliograficzny] (3 egz.)
Książka
W koszyku
Narkotyki w szkole i w domu : zagrożenie / Maria Moneta Malewska. - Wydanie I w IW Pax. - Warszawa : Instytut Wydawniczy Pax, 2000. - 137, [3] strony ; 21 cm.
Książka odsłania prawdę o narkotykach lat 90. Tak rodzice, jak i nauczyciele dowiedzą się z niej, jak rozpoznać, czy dziecko bierze, i jak z takim dzieckiem postępować.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci (ul. 3 Maja 6A)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pozytywna dyscyplina / Jane Nelsen ; przekład Anna Czechowska, Anna Rosiak. - Wydanie II. - Warszawa : CoJaNaTo Blanka Łyszkowska, 2020. - 393, [2] strony : ilustracje ; 21 cm.
Wielu rodziców twierdzi, że wychowanie dziecka było dla nich najtrudniejszym zadaniem w życiu. Ty też niebawem będziesz wychowywać młodego człowieka? A może dobrze znasz trudności, jakie to za sobą niesie? Jeśli tak, to polecamy Ci książkę „Pozytywna dyscyplina”, autorstwa Jane Nelsen. Dowiedz się, na czym polega ta metoda wychowawcza. Jak wychowywać dzieci? Z pewnością i Tobie dyscyplina kojarzy się z rygorem, nakazami i zakazami. Tymczasem nieco inny charakter ma „Pozytywna dyscyplina”, która jest klasyczną metodą wychowawczą, opracowaną prawie 100 lat temu. Mimo upływu czasu nie traci ona na aktualności. Fundamentem wychowania, o jakim pisze Jane Nelsen, jest wzajemny szacunek i otoczenie dzieci miłością. W takich warunkach mają one poczucie bezpieczeństwa i mogą bez przeszkód się rozwijać. Idea pozytywnej dyscypliny wywodzi się z nurtu psychologii indywidualnej stworzonej przez Alfreda Adlera. Pomoc przy wychowywaniu dzieci Oczekujesz konkretnych rad i wskazówek, jak wychowywać swoje dzieci? Jane Nelsen przygotowała dla rodziców poradnik, w którym zwraca uwagę na to, jak to robić bez niepotrzebnych nerwów i konfliktów. Radzi, jak zmierzyć się z pojawiającymi się trudnościami i przezwyciężyć niemoc, która często ogarnia wielu z nas w kontaktach z pociechami, zwłaszcza nastoletnimi. „Pozytywna dyscyplina” jest źródłem wiedzy dotyczącej wychowywania dzieci, ale i praktycznych przykładów, jak wspierać pociechy, jak z nimi współpracować, wyznaczać granice i egzekwować ustalenia. Sprawdź, czy taka metoda wychowawcza sprawdzi się też w Twojej rodzinie!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 4 (ul. Spółdzielcza 31)
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.9 (1 egz.)
Filia nr 6 (Małachowskiego 1 lok. 3)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Diagnostyka edukacyjna / Bolesław Niemierko. - Wydanie drugie rozszerzone. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2021. - 369, [2] strony : ilustracje, wykresy ; 29 cm.
Po 14 latach od pierwszego wydania oddajemy w ręce Czytelników zaktualizowane wydanie podręcznika Diagnostyka edukacyjna. Drugie wydanie podręcznika pogłębia podstawy psychologiczne diagnostyki edukacyjnej, poszerza i aktualizuje jej tematykę i literaturę, wprowadza Czytelnika w zagadnienia, które współcześnie zyskują na znaczeniu. Autor podręcznika wyodrębnił trzy główne bloki tematyczne dotyczące diagnozy osiągnięć uczniów oraz systemów edukacyjnych: Przedmiot diagnozy. Ta część została poświęcona zagadnieniom uczenia się i kształcenia. Autor scharakteryzował modele uczenia się, koncepcję sprawczości i wspólnotowości w odniesieniu do ucznia oraz relacje między nauczaniem, wychowaniem i kształceniem. W tej części Czytelnik znajdzie także podstawowe informacje dotyczące paradygmatów diagnostyki oraz diagnozy edukacyjnej, a także charakterystykę pracy diagnosty w kontekście oczekiwanych kompetencji oraz wrażliwości etycznej. Metody diagnostyczne. Druga część podręcznika zawiera podstawowe informacje na temat pomiaru jako podstawy diagnostyki edukacyjnej. Oprócz nabycia wiedzy na temat skal pomiarowych i narzędzi diagnozowania Czytelnik zapozna się z etapami pracy diagnosty, sposobami definiowania celów diagnozowania oraz konstruowania i ewaluacji narzędzi diagnozy. Autor scharakteryzował tu także nieformalne narzędzia diagnozy edukacyjnej. Wyniki diagnozy. Ostatni blok tematyczny przybliża wiedzę na temat wyników procesu diagnozy edukacyjnej ucznia w sferze emocjonalnej i poznawczej. Autor opisał także zagadnienia związane z prowadzeniem egzaminów wewnętrznych oraz z diagnozą osiągnięć edukacyjnych na poziomie placówki edukacyjnej i kraju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Długa 13)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
16.05.2024-14.06.2024 Trwa inwentaryzacja zbiorów. Zapraszamy 15.06.2024.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej